One of the latest important steps of the current stage of decentralization is to arrange efficient feedback between local self-government bodies and the territory residents. Certain municipalities are really active and inventive, as a result they achieve good results.
Two years ago, the Merefyanska municipality of the Kharkiv oblast with support of the DOBRE USAID Programme developed a communicative strategy, targeted to arranging more qualitative relations between residents and the authorities, with citizens being involved in its creation.
«We had an aim to teach employees to write messages, distribute them and get feedback from people. Each department has its own channels of spreading information in social media», — said the head of the town council general department Iryna Mykhaylyk.
13 December 2025
Межа у 300 операцій: як формальний критерій може знищити хірургію в малих громадах
Межа у 300 операцій: як формальний критерій...
Поки країна зосереджена на викликах війни — у сфері охорони здоров’я ухвалюються рішення, наслідки яких можуть стати...
13 December 2025
Уряд затвердив оновлені підходи до реалізації...
Кабінет Міністрів України ухвалив документ «Особливості реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та...
12 December 2025
French experience for Ukrainian communities:...
During their visit to France, members of the Ukrainian Parliamentary Committee on State Administration, Local...
12 December 2025
Коли знання запускають участь: як Здолбунівська...
Авторки: Тетяна Лукеря, Олександра Койдель – Центр демократичної стійкості (Київська школа економіки) Частина...